Tonårsbrudar

Vadan denna fascination att se sig själv på bild?

Kolla er runt på stan nästa gång ni är där: överallt dessa tonårsbrudar OCH killar som fotar sig själva med mobiltelefon eller digitalkamera. Inte för att föreviga sig själva på en plats eller tillsammans med kompisgänget, utan helt enkelt bara dem själva i extrem närbild.

För inte så länge sedan var jag på en lång resa med ett sällskap jag inte kände sedan tidigare och i detta sällskap fanns två tonåringar. Deras respektive kameror gick för högtryck, överallt och hela tiden. Vid ett tillfälle visade de mig sina bilder, och det var inte en enda som visade de världskända platser vi besökt - ALLA bilder visade dem själva i olika poser. De kunde lika gärna ha stått hemma i sina flickrum... Tonårskillar verkar ha tagit steget lite längre, till att filma sig själva i tid och otid.

Vad är det som saknas den generationen egentligen? Ja, inte trodde jag att det var en brist på bekräftelse - men nu har jag verkligen börjat undra...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0